Fes del convit un art efímer que perduri en el record

dilluns, 13 de febrer del 2012

CAVA O CHAMPAGNE?

No es tracta d'escollir sino de maridar amb cada plat per arribar just a l'equilibri necessari per tal que el plat no destaqui sobre la copa, i a l'inrevés.

Dissabte van venir a sopar el Xavi, la Mar, el Santi i la Elisabet; no sabiem si vi o cava, finalment cava, però quin? ja està! farem un maridatge amb dos caves de la terra i un champagne francès, els escollits: Gran Brut de Raimat, Gran Juvé y Camps, i Brut Premier de Louis Roederer.

Servim tres copes i a fer el tast amb cada plat, a veure quin s'hi adiu més. Veredicte final: increibles els tres!! tots tres maridaven a la perfecció, cadascun amb el seu caràcter, amb cada plat que vaig preparar per l'ocasió i que tot seguit us dic.

Menú:
TAULA: aquest cop vaig escollir els vermells per contrastar amb l'estovalla gris, fa uns dies vaig comprar aquests camins de taula a Casa, els vaig trobar divertits i amb un punt rústic i romàntic alhora. Els baixplats de vímet reforcen aquest estil, i com a deco em van agradar aquests dos centres: un elegant i sobri amb dues pomes, una ampolla de vi i una espelma, tot damunt un mirall rodó, facilíssim de fer. I l'altre tot d'espelmes flotant a l'aigua, també senzill i elegant. El primer el vaig ficar durant el sopar i les espelmes després del cafè.



2 comentaris:

  1. Tot exquisit com sempre, gràcies per aquesta vetllada. Tornarem segur, Xavi i Mar

    ResponElimina
  2. Això està fet!
    Gràcies a vosaltres per la vostra companyia.
    Una abraçada

    ResponElimina