Fes del convit un art efímer que perduri en el record

diumenge, 4 de setembre del 2011

Un sopar del que se'n parlarà...

...no parava de dir l'Ivan mentre tastava un plat rere l'altre, tot val a dir que aquest sopar s'ha fet esperar, i el desig quan es demora s'esdevè més desig pel que havia de sortir tot perfecte per no decebre als meus convidats. Us he de ficar en antecedents, l'Ivan és un gran escriptor i poeta i ja fa un temps li vaig fer un encàrrec que va quedar amb el deute pendent d'un sopar del que més li agrada: el foie i tot el que te a veure amb l'ànec, i finalment ahir vaig complir amb la promesa.
Ben puntuals arribaven l'Ivan i la Maria i despres de fer la rigurosa visita a la casa (les dones evidentment) mentre ells escollien el cava, ja amb la copa a la mà vam seure a taula.
D'aperitiu vaig preparar unes tartaletes de foie mi-cuit amb gelea de roses i cristalls de sal.
Ja a taula hi havia l'amanida de pera saltejada, pernil d'ànec, pipes de carabassa i vinagreta de gerds.
Tot seguit vaig preparar un caneló d'ànec amb salsa de ceps i foie fresc a la planxa.
Caneló d'ànec amb salsa de ceps i foie











Per acabar, magret d'ànec a la planxa i més foie fresc. Aquest plat el vam maridar amb un Larme de Raisin, vi dolç de Gaillac, amb denominació d'origen.
I com a la meva taula no falta mai el dolç, de postres vaig preparar un coulant o volcanets de xocolata(recepta de la Montse), amb gelat de beina de vainilla i gelea de taronja.

Volcanet de xocolata amb gelea de taronja











Gràcies Ivan i Maria per aquesta vetllada plena d'inspiració.
"Milagro la cirrosis del hígado de pato por culpa del oporto. Milagro la compota que computa y llega más en el cielo de mi boca. Delirio y sintonía de primavera de abedul al pasar por mis papilas gustativas. Me estremezco de dolor al despedirla cuando fluye rio abajo, por la tráquea, y no existe un go away que me repita. Thank you very much, Ivan i Laura, desde mi paladar. I os digo, "foie" me he quedado sin palabras."
Ivan Villoldo (3 setembre de 2011)

1 comentari:

  1. Laura... exquisit, tant el teu gust com la teva cuina, ens vas regalar un record. Les meves papiles gustatives tenen el neguit ficat al cos i ja no hi ha mos que disfrutin, tot te gust a poc.

    Moltes culleres Laura!!!

    Ivan

    ResponElimina