Fes del convit un art efímer que perduri en el record

dimecres, 21 de setembre del 2011

Bones pràctiques a l'empresa. "Cueces o enriqueces?"

Així porta per títol la presentació del nou curs 2011-2012 de les Heures. Adreçat a un públic que majoritàriament s'incorporarà al món laboral un cop acabin els estudis aquest any.
L'he subtitulat "Cueces o enriqueces", recordeu l'anunci d'una pastilleta que fa que una paella sosa i aburrida s'esdevingui una paella per llepar-se els dits?. Doncs bé, d'això tracta la presentació, bé, no de com cuinar una paella, sinó de com fer que nosaltres, com a treballadors, no passem desapercebuts per fer una tasca com la fa qualsevol altre, sinó que la fem millor, diferent i aconseguim així destacar sobre la resta i que ens prefereixin.
Tots sabem que per desenvolupar una tasca necessitem tenir unes aptituds i capacitat per a fer-la; però ens hem parat a pensar si tenim una actitud mereixedora d'aquest treball?
He redactat un decàleg de bones maneres a l'empresa en el que de manera resumida dono una sèrie de consells per aconseguir ser un bon professional:
  1. Què significa treballar: adoptar un rol proactiu, organitzar les tasques diàries, gestionar el teu temps
  2. Saber ser i saber estar: valors com la educació, la amabilitat, el sentit de l'humor, la prudència, la confidencialitat. Norma de cortesia per excel·lència
  3. Compromís amb l'organització
  4. Autonomia: aportar solucions i no problemes
  5. Treball en equip: cooperació, assertivitat, empatia
  6. Comunicació interpersonal: utilitzar eines de comunicació verbal, no verbal, dialèctica positiva
  7. Atenció telefònica
  8. Bones maneres amb el mòbil
  9. Netiqueta
  10. Imatge personal
Acabo recordant el lema d'un altre anunci de cuina "Soy Juan Palomo, yo me lo guiso, yo me lo como", és a dir, tu ets qui es beneficia, o pel contrari, es perjudica amb les teves accions. Tu tries!
I per últim recordar que a tots ens agrada que ens atengui un bon professional, ara és el moment de diferenciar-nos, evidentment es te en compte el currículum a l'hora de contractar algú però el que decanta la balança és la manera de ser i de fer abans que tota la formació i experiència que es pugui tenir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada