Fes del convit un art efímer que perduri en el record

diumenge, 4 de març del 2012

Melmelada de maduixes

Només entrar al mercat em va venir una olor de maduixes que no em vaig poder resistir, així que un cop vaig arribar a casa les vaig netejar amb aigua i vinagre (el vinagre és un bon desinfectant de fruites i verdures) i les vaig preparar, una part remullades amb licor, aquest cop vaig ficar rom de mel que em van portar uns amics de Tenerife, despres de dinar amb una cullerada de nata muntada o un iogurt i un raig de mel estan boníssimes; les altres les vaig guardar tal qual, m'agrada arribar a casa i mentre faig el dinar o per berenar menjar-me una maduixa, sola, sense res, si és ben dolça no li cal res més.
I clar, tota una caixa dona per molt i com m'agrada caure en el plaer de menjar maduixes durant tot l'any vaig fer melmelada, si es que és tan fàcil...
Fiques en una olla la quantitat de maduixes que vulguis (jo en aquest cas vaig fer 500gr) i tires sucre morè (la quantitat depen de la dolçor que vulguis, com les maduixes estaven madures i ja eren prou dolces vaig afegir unes 6 cullerades soperes de sucre, no cal més, no m'agraden les melmelades que la meitat o més són sucre, m'agrada que predomini la fruita, com a molt substitueixo part del sucre per canyella, bé, en aquest cas sol va ser sucre) ho fiques a foc suau-mig durant 45 minuts o fins que vegis que les maduixes estan toves, agafen un color més fosc i solten la seva aigua, aquesta aigua és la reacció de l'àcid de la fruita i la pectina amb el sucre (la maduixa no té molta pectina i la seva "aigua" no és molt gelatinosa, com per exemple la de la poma que té un aspecte brillant i més sòlid i es pot fer servir per postres, com espesant d'altres melmelades, etc).

Deixar refredar, un cop està freda o tèbia si ha quedat molta "aigua" la separarem gairebé tota de la fruita perquè si no ens quedaria una melmelada molt líquida i no ens interessa, aquesta aigua/gelea jo la vaig guardar en potets petits i la faré servir per preparar biscuits de maduixa o iogurts de maduixa (si em surt bé (jeje) ja veureu les receptes publicades). La fruita la pots passar per la batedora si t'agrada ben fina i no trobar-ne trossos, o xafar-la una mica amb una forquilla si el que t'agrada és trobar la maduixa).
Omplirem els pots i els ficarem al bany maria durant una hora, deixar refredar i llestos per menjar amb una torrada amb mantega, per farcir un pastís, per fer un cheese cake...
Ah, m'oblidava amb 500 gr de maduixes surten dos pots mitjans de melmelada, així que demà em sembla que tornaré al mercat a comprar més maduixes!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada