Fes del convit un art efímer que perduri en el record

dissabte, 23 de juny del 2012

Coca de Sant Joan

Aquesta nit és una gran nit, la revetlla de Sant Joan, una nit màgica en diuen, la més curta de l'any. Aigua, foc, bruixes i rituals es barregen amb la música, les coques, les fogueres i els petards. Més enllà dels seus orígens, mite o història, la revetlla de Sant Joan ens aporta encara avui una dosi d'il·lusió per donar la benvinguda de ple a l'estiu i les vacances.
Aquest matí m'he llevat decidida a comprar la coca de recapte i la dolça per aquesta nit i m'he dit, perquè no la fas tu la coca dolça? he obert l'ordinador i he teclejat: recepta coca de sant joan i al desplegable ja em sortia la paraula "fàcil", fins i tot el meu ordinador em coneix bé, sap que vaig directament a les fàcils i ràpides (je,je). Així que he clicat i la primera que he llegit m'ha semblat prou bé, us deixo aquí l'enllaç per si us animeu, a mi m'ha sortit força bona.

Li he donat un "toc" personal, he afegit a la segona massa una cullerada de licor d'anís i una altra de matafaluga ben trinxadeta. 
Per damunt la coca he ficat crema pastissera*, sucre, pinyons i pell de taronja confitada. 
I una cosa més... 


l'he farcit de cabell d'àngel, tot plegat una diversitat d'ingredients que casen a la perfecció.
(*) en el proper post publicaré la recepta de la crema pastissera. 
Bona revetlla! 

4 comentaris:

  1. T'ha quedat sensacional, quina diversitat d'ingredients. Té molt bona pinta.
    Petons

    ResponElimina
  2. Laura, que rico, me encanta la coca de sant joan y la versión que haces tiene que estar muy buena!! Besitos

    ResponElimina
  3. A mi también, la noche de Sant Joan disfruto con la cena, coca de recapte, coca dolça... ;) Besos

    ResponElimina